SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması derunin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek derunin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı berenarı elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir trafik akışı esenlar.
Bu iki meal, derunerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise amaç elan ticari evetğu derunin derunerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu buyurmak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yavuz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.